28 juli 2011

2011/07/24 Vad betyder en helig mark? 聖地の意義と私達の使命

Det var den 24:e juli för 46 år sedan när Fader Moon kom till Sverige, för att välsigna den här marken, som kallas den heliga marken. För att fira minnet av detta, samlades vi här på den här marken. Hans Karlsson höll andakt på engelska om vad en helig mark betyder och om vad vår uppgift är.
46年前のこの日、お父様がストックホルムに来られ、聖地を決定してくださいました。
それを記念して、聖地に集まり、記念礼拝を持ちました。
聖地の意義と私達の使命について、Hans Karlsson さんが語ってくださいました。
この日の礼拝は英語で行われました。



Elke Liliemark besökte norska kyrkan för att beklaga sorgen, eftersom många ungdomar förlorat sina live på grund av en man i Norge. Enligt henne var Princessa Victoria och prins Daniel där.Elke Liliemark さんがノルウェー教会(ルーテル派)に私たちを代表して行きましたが、そのときの報告がありました。先日のノルウェーでの悲惨な事件の犠牲者を慰めるためです。スウェーデンの王女夫婦も参加していたそうです。


It was the 24th July for 46 years ago when Father Moon came to Sweden, to bless this land, called the holy ground. To commemorate this, we gathered here on thisground. Hans Karlsson held service in English about what a holy ground means and what mission is.

Elke Liliemark visited the Norwegian church for condolences, as many young people lost their lives due to a man in Norway. According to her, the Princess Victoria and Prince Daniel there.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar