26 juni 2011

2011/06/12 日曜礼拝「神的な価値」 Gudomlig värde

Ing-Marieが私たち本来の神的な価値について語りました。
Ing-Marie talade om gudomlig värde som alla har i början.
自己の本来の価値を見出すことはとても大切なことではありますが、奢るべからずですね。四国のお遍路さんを題材にして、かの地の人々はお遍路さんを弘法大師の代身として優しく接するということから、私たちは学ぶことがないでしょうかと問いかけます。

Det är självklart att man måste hitta sin ursprunglig värde. Men är det liksom ett läkemedel som kunde ha biverkning om man skulle ta för mycket.
Ing-Marie berättade om Ohenro i Shikoku i Japan. Ohenro gör pilgrim där och människorna där hjälper dem. Det är deras tradition att anse att Ohenro representerar Koboudaishi som är en storfigur i japanska buddhismen.

日曜学校の終了式もありました。
Det var också avslutning av sönderskolan idag.

また、二世の一人が木曜に日本に発ち家庭出発をするので、今日は旅立ちの挨拶がありました。幸せな家庭を築いてください。
Miliam hälsade eftersom hon åker snart till Japan för att bo där med sin man. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar